Eerste week Kuopio! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Lisa Staaij - WaarBenJij.nu Eerste week Kuopio! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Lisa Staaij - WaarBenJij.nu

Eerste week Kuopio!

Door: lisavanderstaaij

Blijf op de hoogte en volg Lisa

05 September 2010 | Finland, Kuopio

We zijn alweer een week hier.. Er is ondertussen al zoveel gebeurd, dat ik maar moest kiezen voor een allesomvattende titel. Elke dag hadden we wel weer een titel voor een nieuw reisverslag: ´Op een oude fiets moet je het leren´ ´Oriëntation week´ ´Dat zit in mijn doos´ ´First night out´ 'Time flies' en ga zo maar door..
Ik zal proberen om bij elk kopje een klein verhaaltje te schrijven ;)

'Op een oude fiets moet je het leren'
Ons plan om zo snel mogelijk een fiets te kopen, bleek íets moeilijker dan gedacht. Na een hele middag rondbanjeren in de stad mochten we dan toch blij zijn met het resultaat: twee fietsen. Één voor 40 euro en één voor (ja echt waar) 1 euro!! We hebben de banden op laten pompen en tot onze verbazing doet onze euroknaller het nog steeds!! En tja.. op een oude fiets moet je het leren he ;)

'Oriëntation week'
To much information.. Veel zitten in te lekkere stoelen, zodat het vechten tegen de slaap nog moeilijker was en nog veel onduidelijkheid over wat we nou precies gaan doen hier op de universiteit.
Uiteindelijk viel het nog best mee. We hebben nog een gekke middag in de stad meegemaakt, georganiseerd door de verschillende student associations en we weten precies wanneer we moeten beginnen.. 27 september :D :D (Er worden ondertussen al plannen gesmeed voor een tripje naar St. Petersburg)

'Dat zit in mijn doos'
Zoals de meeste hebben gelezen, hebben we een pallet met 4 dozen op mogen sturen, waar van alles inzit.. We horen elkaar dan ook regelmatig zeggen.. 'Dat zit in mijn doos'.. De mooiste was nog wel: Mijn naaisetje om dat gat dicht te naaien zit in mijn doos.. :D
(We hopen de dozen eind deze week, of begin volgende week binnen te krijgen)

'First night out'
Gisteren zijn we voor de eerste keer wezen stappen. Al overdag werden en berichtjes onder de exchange students verstuurd dat er een bbq was gepland en dat er 's avonds gestapt zou gaan worden in Onella (schijnt, hoorde we later, de hipste club van Kuopio te zijn).
De bbq hebben we overgeslagen, omdat er bij ons pannenkoeken op het menu stond, maar daarna zijn we op onze euroknaller en de andere fiets naar de stad gegaan (wat nu een kwartier fietsen is).. Het was een hele gezellige avond, waar we uiteraard onze dansskills voor uit de kast hebben gehaald! Het was wel prijzig.. 5 euro entree, 2,5 euro voor de garderobe en 5 euro voor een biertje :|
De prijs van de boodschappen valt ons trouwens alles mee. Gewoon alles van het goedkoopste aanschaffen :)

Kortom

'Time flies'

Voorlopig hebben we nog geen school, dus we gaan hier nog even lekker genieten van Finland en wie weet een weekje St. Petersburg!

Jullie horen weer van mij/ons!

xx lies en co

• 05 September 2010 - 12:43

Lisa Van Der Staaij:

Too much is het natuurlijk :) Moet nog een beeetje aan mijn engels werken :)

• 05 September 2010 - 14:50

Monica:

Hee meid,

Leuk om wat van je te lezen! Zo te horen beleef je heel wat....

Wat goed dat je zo'n goedkope fiets hebt kunnen regelen en dat ie het nog doet ook ;)

Heel veel plezier! Geniet van je tijd in Finland:)

Liefs, Monica

• 06 September 2010 - 06:28

Marjon Groenendijk:

Hoi Lisa,
    Leuk om te lezen hoe het met je gaat in het noorden. Geniet van de natuur, de mensen en je studie!!
    Veel plezier de komende maanden. St. Petersburg
    moet erg mooi zijn.
    Groetjes van Marjon

• 06 September 2010 - 06:44

Herbert:

Veel plezier, bier is inderdaad duur, maar dat zijn normale prijzen in Finland hoor, kost het ook in Kotka hier.

Hou rekening met je visa als je naar st petersburg gaat, lastig om te regelen omdat je niet in nederland bent, je moet naar het consulaat toe vermoedelijk.

• 08 September 2010 - 10:55

Simon:

Ha nicht!

Klinkt goed! Geniet ervan

• 08 September 2010 - 14:30

O+ O STAAIJ:

HALLO liesje
    Wat een feestland als ik je leuke verhalen lees
    Geniet van alles en houdt het kopje erbij
    Ook hier feesten we met onze a.s verhuizing Je kast is er nog Wie weet
    Zwart met witte strepen.
    Bewaren voor je??/
    Alle goeds en hartelijke groeten en xxxxxx

• 08 September 2010 - 14:41

Lennie:

Hey Lisa!

Hoe is het daar?? Geniet je van je tijd daar?? Hoe is de omgeving?
    Hier gaat alles goed!!!

• 12 September 2010 - 06:30

Rosanne Kolling:

Heee lies!!

klinkt super leuk joh!
    volgens mij ga je het daar wel leuk krijgen;)
    veel plezier iig!

liefs