De dozen - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Lisa Staaij - WaarBenJij.nu De dozen - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Lisa Staaij - WaarBenJij.nu

De dozen

Door: lisavanderstaaij

Blijf op de hoogte en volg Lisa

15 September 2010 | Finland, Kuopio

Al verschillende keren is mij gevraagd om weer is wat op mijn blog te schrijven. Vandaag is de dag die een aanleiding biedt om een nieuw (lang) verhaal met jullie te delen. Namelijk..

Onze dozen zijn gearriveerd!!! :D

Na het lange wachten, zijn dan eindelijk de begeerde dozen binnen. Boeken, handdoeken, kaarten, kleren, knutselspullen, shampoo's, tandpasta en nog veel meer komt te voorschijn uit de vier dozen die we, dankzij Denise, op konden laten sturen vanuit Nederland.
Voor mij persoonlijk heeft het uitpakken geresulteerd in een schaamte over de hoeveelheid kleren die ik nu hier in mijn kast heb hangen..
(Voor de mensen die het verhaal nog niet hebben gehoord. Op het vliegveld moest ik nog 7 kilo uit mijn tas verwijderen, om nógal wat geld te besparen voor overgewicht en nog bulk ik van de spullen hier)

Goed genoeg over dat. Hoe gaat het met mij/ons hier?
Eigenlijk is er niet heel veel spannends gebeurd de afgelopen dagen. Aangezien we nog vakantie hebben, ziet een gemiddelde dag er als volgt uit: Uitslapen tot +/- 13.00uur, boterhammetje eten, boekje lezen/filmpje/serie kijken.. eten koken of wachten tot Denise en Lisanne het eten hebben gekookt, gezellig met zn vieren eten en ontzettend lang natafelen, voor de verandering vaak weer een filmpje kijken of een avondje stappen en dan rond 3.00 uur weer lekker in bed kruipen.
Sommige van ons hebben wat moeite met deze levensstijl, maar ik moet zeggen dat ik er heerlijk van geniet :D

We hebben natuurlijk niet helemaal stil gezeten. Vorige week dinsdag speelde namelijk ons Nederlands elftal tegen het Finse elftal. Natuurlijk hebben we onze mannen aangemoedigd en wel in een Finse pub, tussen de fanatieke finse suporters. De overwinning kwam voor hen dan ook hard aan met die gillende Nederlanders naast hun :)

Verder zijn we woensdag naar de Puijo tower GELOPEN. Onze euroknaller had helaas een lekke band en aangezien fietsen hier niet bij bosjes te koop zijn, hebben we vorige week een flink aantal kilometers gemaakt.
De Puijo Tower is een soort euromast van Kuopio. Het was een prachtige dag, dus het uitzicht mocht er zijn! Dan besef je pas tussen hoeveel meren we eigenlijk zitten.

Die vrijdag daaropvolgend hebben we met alle nieuwe studenten een boottocht gemaakt over al dat water. Erg mooi!

Afgelopen maandag hebben we voor 4 chinezen en 2 koreanen pannenkoeken gebakken. Het was een hele gezellige avond, de pannenkoeken smaakten heerlijk en we hebben onze Aziatische vrienden nog beter leren kennen door een spel :)

We hoeven trouwens niet meer te lopen! Maandag hebben we 3 fietsen kunnen ophalen in Neulamaki! De banden zijn nog een beetje zacht, maar ze mogen er wezen!

Verder niet heel veel nieuws, behalve dat het prima toeven is hier! St. Petersburg gaat voor ons helaas niet door vanwege visum e.d. Misschien dinsdag naar Stockholm, maar dat horen jullie nog!

Moi Moi

Lisa en co

• 15 September 2010 - 11:42

Judith:

Heey lies,

Aan je verhalen te zien heb je het goed naar je zin :D! Veel plezier en geniet! Xx Juut

• 15 September 2010 - 15:12

Erna:

Hoi lieve Lies,
    Leuk weer wat te lezen!!Wat jammer dat St. Petersburg niet door kan gaan. Stockholm is ook niet verkeerd toch. Geniet er maar lekker van en we spreken elkaar gauw weer.
    Liefs mam

• 15 September 2010 - 19:14

Joop:

tjonge wat hebben we het druk ! :)
    maar wel veel plezier
    en je ziet nog eens wat !
    nederlanders enzo...
    voetbal....
    series...
    boekjes...

maar goed !! ik hoop dat je niet verveeld, daar veel goed kan doen en veel kan leren !
    gr
    jp

• 16 September 2010 - 12:53

Rianne:

Hey lisa,
    Wat leuk om te lezen hoe je het daar hebt!! Klinkt erg goed:) Veel plezier nog en geniet ervan:)!
    xx rianne (van marien)

• 16 September 2010 - 21:54

Els Van Der Vlies:

Hoy Lisa, Wat een leuk verslag, al ben ik redelijk op de hoogte door Loes,
    Wat is jouw email adres, want ik wil je iets vragen ivm. 17 0kt.
    Groetjes voor jullie allemaal

• 19 September 2010 - 12:24

Thijs Mos:

He Lisa,

Leuk om zo nu en dan eens op je blog te kijken, die foto's zijn echt schitterend, je hebt maar geluk dat je daar zit!

Have fun.

x
    Thijs

• 28 September 2010 - 18:06

O=OSTAAIJ:

Lieve uitvlieger Even wat laten Horen We zijn nog druk bezig met DOZEN
    Maar niet voor studie of Vakantie???? realiteit n.l.verhuizen en daar zijn ook dozen voor nodig.Vanochtend een verrassing Ene BERND kwam koffiedrinken en hij--ja echt-- gaat met eenkoelkast de deur uit.WEl een handige kerel!!! Er kon echt geen kast weer bij Jammer voor jouw HIj is behorlijk aan zijn nestje bouwen Veel succes toegewest WE miss you and till next

Groeten O=O staaij

• 03 Oktober 2010 - 14:15

Joryn:

hoi lisa,
    hoestie???
    met mij is het goed :P
    hoe zijn de lessen daar???
    ik hoop gauw een reactie
    terug liefst van jorijn
    met heel veel knuffels en kusjes

• 03 Oktober 2010 - 14:19

Joryn:

hoi lisa,
    hoestie???
    met mij is alles goed:P
    hoe zijn de lessen daar???
    ik hoop gauw een reactie terug van jou:P
    liefst van jorijn en heel veel knuffels en kusjes