Tijd niet gezien! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Lisa Staaij - WaarBenJij.nu Tijd niet gezien! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Lisa Staaij - WaarBenJij.nu

Tijd niet gezien!

Door: lisavanderstaaij

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 November 2010 | Finland, Kuopio

Zo luidde de titel van het mailtje wat ik zojuist in mijn mailbox had. Van waarbenjij.nu met de vraag of ik op een onbewoond eiland of hoog in de bergen zonder internet zat..? Ik ben geloof ik al iets te lang niet meer op deze site geweest. Reden genoeg voor weer een verhaaltje dacht ik zo..
Dus nee: ik zit niet in een berghutje of op een onbewoond eiland.. Ik zit nog steeds in Kuopio ;)

In de tussentijd is er heel wat gebeurd, maar toch eigenlijk ook weer niks. Ons leventje hier is op dit moment een beetje standaard geworden. Er moet gewerkt worden aan de essays en scripties, dus van de (nog steeds enorm veel) vrije tijd die we hebben, wordt er nu ook 'eindelijk' tijd besteed aan 'serieuze' dingen.

We hoeven hier helemaal niet vaak naar de universiteit, maar als we gaan, dan gaan we ook gelijk goed. Vier uur les per vak is hier normaal..Zo lang stil zitten en naar dezelfde man luisteren, was voor ons wel even wennen. Maar, de vakken hebben inmiddels vorm gekregen we we weten (ongeveer) wat ons te wachten staat. Maandag hebben we ons eerste echte tentamen. Ik ben benieuwd!

Twee weken geleden zijn mijn ouders, broers en Bernd langs geweest, om te kijken hoe ik hier mijn gang ga en om lekker vakantie te vieren. Ze hadden een huisje gehuurd in een vakantie park. Ik mocht gezellig bij hun in het huisje slapen, dus voor mij voelde het ook als een soort vakantie. We hebben mooie wandelingen gemaakt, we zijn naar een ijshockey wedstrijd geweest, hebben een kampvuur gemaakt en hout gehakt, er lag sneeuw, we hebben ons laten stomen in de grootste stoomsauna van de wereld (zeggen ze) en weer laten afkoelen in een van de meren van kuopio.. We zijn lekker uit eten geweest. Kortom: heerlijk genoten van alles!
Ook Anneloes haar vriend Floris was in diezelfde week in Finland, dus dat was extra gezellig!
Inmiddels zijn de vriendjes van Lisanne en Denise ookal langs geweest en we wachten nu met smart op de vriend van Nadien die vrijdag komt.

Verder is programma gemist hier nog steeds reuze populair. Vooral Allard weet precies wat waar te zien is. We zijn hier echte fans van The voice of Holland, Ushi en Loesie en ik zelf van So you think you can dance ;)

Dat we ons kikkerlandje toch stiekem een beetje missen, wordt elke weer weer bestempeld door het programma 'Ik hou van Holland'. Daarnaast worden er al diverse plannen gesmeed over wat er op het menu staat als we terug komen: Frikadellen en kroketten!

Ik heb het al vaker gezegd, maar het vliegt echt voorbij. Nog maar een paar weken en we komen alweer terug! In december vliegen we weer naar Nederland!
Maar voor het zover is, staat er nog van alles op de planning. De trip naar Lapland eind november is de favoriet!

Tot de volgende keer,

Lies en co

PS: Bedankt voor de leuke kaartjes!!

  • 04 November 2010 - 10:19

    Anneloes:

    ziet er leuk uit! ;)

  • 04 November 2010 - 10:22

    Dick:

    he lies leuk weer eens wat te lezen , het verhaal klopt helemaal zoasl we zelf ook vastgesteld hebben.
    veel plezier en tot volgende maand

  • 04 November 2010 - 10:25

    Aartjan:

    Mooie verhalen Lisa, lijkt me echt leuk daar. Wel een beetje werken ;) We missen je op de kring, hopelijk probeer je de kring ook een beetje bij te houden zodat je moeiteloos kan instromen vanaf 10 decenber ;) Groete aartjan

  • 04 November 2010 - 10:47

    Erna:

    Leuk verslag Lies! We hebben ook genoten van onze tijd bij jou en je vriendinnen. Aan iedereen die vraagt hoe was het in Finland zeg ik in het kort: Leuk om Lies weer te zien, mooie bossen en meren en heel gezellig met zijn allen!
    Veel succes met je tentamen en doe de meiden de groeten!
    Liefs mam

  • 04 November 2010 - 12:35

    Andrea:

    Lekker sneeuw!! Wij hebben hier alleen regen:-( Super dat je het zo naar je zin hebt en succes met je tentamen alvast xx

  • 04 November 2010 - 15:26

    Esmee:

    Liesje!

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt :). Leuk ook dat iedereen al langs is geweest! Nog bedankt voor je berichtje op facebook voor mn verjaardag. Hier is alles nog hetzelfde, heb ondertussen al mn eerste tentamen gehad en mn tweede alweer volgende week! Met Loesje ook alles goed? Ziet er wel koud uit daar hahaha!
    Kus (ook voor Loes), Es.

  • 06 November 2010 - 12:27

    Mudde:

    Hee Lisa,

    Geniet er nog maar even van. Leuk om je verhalen te lezen. Succes met studie en relaxen:)

  • 09 November 2010 - 15:56

    Anke:

    Hey lies, heb eindelijk eens de tijd genomen om alles door te lezen en al je foto's te bekijken, ziet er allemaal super leuk en gezellig uit! En jij ziet er stralend uit dus volgens mij geniet je volop!!!!
    Hopelijk kunnen we als je thuis bent eindelijk eens afspreken!
    Dikke kus

  • 14 November 2010 - 22:25

    Josine:

    Haaa Lies, leuk om al je belevenissen te lezen en foto's te zien!! (Vooral die foto met je fiets in de hand en volop in de sneeuwen)Is je eerste tentamen een beetje goed gegaan? Heel veel plezier nog en geniet ervan!! Tot snel in ons mooie R'dam..
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Kuopio

Finland: studeren tussen de meren!

Recente Reisverslagen:

04 November 2010

Tijd niet gezien!

04 Oktober 2010

Stockholm & Studeren

15 September 2010

De dozen

05 September 2010

Eerste week Kuopio!

31 Augustus 2010

Verjaardag in Finland
Lisa

Hallo! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn site. Het gaat echt gebeuren: Ik ga naar Finland! 28 augustugs a.s. vlieg ik samen met een paar meiden naar dé studentenstad van Finland: Kuopio! Wij gaan daar, met 7 studenten van de EUR, 3,5 maand lang vakken volgen aan de University of Kuopio. Ik zal op deze site al mijn wilde verhalen rond dit avontuur met jullie delen! Finland, here we come! XX lisa

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 1495
Totaal aantal bezoekers 15932

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2010 - 30 November -0001

Finland: studeren tussen de meren!

Landen bezocht: