Verjaardag in Finland - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Lisa Staaij - WaarBenJij.nu Verjaardag in Finland - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Lisa Staaij - WaarBenJij.nu

Verjaardag in Finland

Door: lisavanderstaaij

Blijf op de hoogte en volg Lisa

31 Augustus 2010 | Finland, Kuopio

Hallo allemaal!

Inmiddels zijn we alweer twee dagen in Kuopio. De tijd vliegt, dus dat betekent dat we het goed naar ons zin hebben.

De vliegreis is ondanks mijn angsten allemaal prima verlopen :) Alleen het opstijgen was een beetje spannend.
Na de eerste boodschapjes bij de 24 shop, konden loes en ik ons appartement gaan bewonderen. Het ziet er allemaal super uit en de slaapkamers zijn ruimer dan verwacht. Op dit moment slaap ik nog op loes dr kamer op een extra matras, omdat mijn sleutel pas woensdag beschikbaar is. We hebben een mega groot balkon, waar we de eerste ochtend heerlijk in het zonnetje hebben ontbeten, terwijl het in Nederland noodweer scheen te zijn. Met het weer valt het dus allemaal best mee ;)

Vandaag heb ik hier mijn verjaardag mogen vieren. (Bedankt voor alle felicitaties via sms, hyves, facebook en waarbenjij. Ik kan niet iederen persoonlijk bedanken, dus bij deze iedereen bedankt!!) We zijn met het groepje nederlanders de stad gaan verkennen en we zijn(jawel) bij de H&M en de Mac geweest :D.. Verder hebben we vanavond op 2 min afstand van ons appartement lekker een pizza gegeten in een restaurant/bar/kroeg, dus dat was heel gezellig :)!!

De omgeving is mooi hier. Op de weg van hier naar de stad moeten we door een stukje bos en over een brug die over een heel mooi meer gaat. Verder is de stad best groot met aan de rand veel industrie, maar zodra je buiten de stad komt, wordt je omringt door inmens veel bomen en stenen :)

Morgen gaan we met onze tutors de universiteit bekijken en woensdag begint de orientation week!

Ik hou jullie op de hoogte :)

xx lies (en de rest)

  • 30 Augustus 2010 - 22:20

    Ard En Viet:

    We hebben je net al gesproken dus we hebben niks meer te melden hier :-)! Slaap lekker zo en veel plezier morgen!! We zijn benieuwd naar je foto's!! xx

  • 30 Augustus 2010 - 22:23

    Tom:

    Lies, nog van harte gefeliciteerd! Ik lees dat je het fijn hebt daar en dat doet me goed! Nu hopen dat je studie ook bevalt :)!

    Geniet heerlijk daar! Veel zegen ook!

    Liefs, Tom

  • 30 Augustus 2010 - 22:53

    Sjoerd:

    Wat een leuk berichtje! Zoals je miss weet ben ik geen topper in het onthouden van verjaardagen..toch wil ik je bij deze hartelijk feliciteren!
    Eindelijk een twintiger;-)

    Geniet verder van je tijd daar!
    Liefs Sjoerd

  • 31 Augustus 2010 - 16:52

    Erna:

    Hoi lieve Lies,
    Leuke foto´s!! Die laten wel zien dat jullie het gezellig hebben met elkaar. Nog een nachtje slapen en dan je eigen kamertje!
    Veel plezier morgen op de uni.
    xx mam

  • 31 Augustus 2010 - 18:23

    Reinier En Aartjan:

    Ha Lisa,
    Leuk om je berichtje te lezen en te zien dat je het naar je zin hebt. Heel veel succes @the university!
    Groetjes,
    Rein en AJ

  • 31 Augustus 2010 - 18:29

    Annemarie:

    Heej Lies,

    ik ben blij dat je het naar je zin hebt en dit is nog maar het begin :)

    Ik wens je een hele goede tijd toe en dat je maar veel nieuwe en leuke mensen mag ontmoeten.

    XX

  • 01 September 2010 - 08:21

    Charlotte:

    Lies!

    Nog gefeliciteerd, en heeeel veeeeel plezier daar - tot nu toe gaat dat geloof ik helemaal goedkomen ;-) . Enjoy!

    Liefs, Char.

  • 01 September 2010 - 16:43

    Marjolein Schouten:

    Hoi Lisa,

    Ik zie dat je in hetzelfde complex zit als dat wij zaten. Super leuk! Ben stiekem wel een klein beetje jaloers en krijg heimwee naar vorig jaar. Heel veel plezier en leuk om je verhalen te lezen!
    Groetjes

  • 01 September 2010 - 17:59

    :

    Hay Lies!
    Het is echt zo raar dat je nu niet in nl bent.
    Ik ga proberen je elke keer te lezen want dat is echt super leuk en ik weet ook dat het leuk is om reactie's te krijgen ;)
    Afrika was geweldig!!!
    Dikke kus Femke

  • 02 September 2010 - 19:55

    Els Van Der Vlies:

    Hoy Lisa,
    Wat gezellig zo om op deze manier met jou te praten!!!!!
    Gisteren de moeder van je vriend nog gesproken, hij komt ook in okt. vertelde ze. Fijn!!!!
    Maar jullie genieten er wel van zo met elkaar.
    Groetjes en tot de volgende keer, groetjes aan ijn dochter.......

  • 02 September 2010 - 19:58

    Andries En Heleen:

    Hoi Lisa,
    Wat leuk om te kunnen volgen hoe het met je gaat! Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Fijne tijd gewenst verder.

  • 04 September 2010 - 07:48

    Jessica:

    Heee Lies!

    Klinkt allemaal goed.. Fijn weekend en succes maandag als je begint!
    Schrijf maar lekker veel

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Kuopio

Finland: studeren tussen de meren!

Recente Reisverslagen:

04 November 2010

Tijd niet gezien!

04 Oktober 2010

Stockholm & Studeren

15 September 2010

De dozen

05 September 2010

Eerste week Kuopio!

31 Augustus 2010

Verjaardag in Finland
Lisa

Hallo! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn site. Het gaat echt gebeuren: Ik ga naar Finland! 28 augustugs a.s. vlieg ik samen met een paar meiden naar dé studentenstad van Finland: Kuopio! Wij gaan daar, met 7 studenten van de EUR, 3,5 maand lang vakken volgen aan de University of Kuopio. Ik zal op deze site al mijn wilde verhalen rond dit avontuur met jullie delen! Finland, here we come! XX lisa

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 15925

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2010 - 30 November -0001

Finland: studeren tussen de meren!

Landen bezocht: